خانه / دسته بندی نشده / @مجرمـان سفیدپوش، مهمـان نـاخوانده سفره ی ما

@مجرمـان سفیدپوش، مهمـان نـاخوانده سفره ی ما

بازدید: ۶۴۷

هر از گاهی آماری از مصرف بی رویه شکر و نمک در میان ایرانیان منتشر میشود و گاهی چنین ارقامی ما را در صدر مصرف جهانی می نشاند. نمی توانم با قاطعیت در تایید و یا رد چنین آماری سخن بگویم، اما با نگاهی به سفره غالب ایرانیان ادعای مصرف بیش از اندازه نمک را میتوان پذیرفت.

نمک چقدر مقصر است؟

محققان حوزه سلامت معتقدند کمتر افزودنی در غذای افراد به اندازه نمک خطرناک است. شکی وجود ندارد نمک در بروز فشارخون، حملههای قلبی و سکته، بیماریهای کلیوی و برخی بیماریهای دیگر نقش مهمی دارد. سازمان غذا و داروی آمریکا معتقد است اگر امریکاییها مصرف نمک خود را به نصف برسانند هر سال از ۱۰۰ هزار مرگ مرتبط جلوگیری خواهد شد. در واقع بسیاری از غذاهای فرآوری شده مثل کنسروها و یا غذاهای رستورانی بسیار بیشتر از میزان مجاز مصرف روزانه سدیم، حاوی نمکند.
براساس پژوهشی رسمی با کاهش مصرف روزانه سدیم به نصف، تنها در آمریکا هزینه های درمان طی ۱۰ سال یک تریلیون دلار کاهش می یابد.
یک پیشنهاد برای سازمانهای نظارتی این است که همان هشداری را که روی پاکت های سیگار نصب می کنند در مورد غذاهای فراوری شده، کنسروها و سوسیس و کالباس هم انجام دهند تا مصرف کننده از خطرات نمک زیاد موجود در این غذای مصرفی آگاه شود. اما آیا تهدید سلامتی ایرانیان به نمک محدود میشود؟ متأسفانه نه !مراقب قندهای پنهان باشید

سفید پوش دیگری هم بر سفره ما نشسته است که اگر بیرحمانه تر از نمک به تهدید سلامتی ما کمر نبسته باشد، دشمنی کمتری هم با ما ندارد. این مهمان خطرناک، قندی است که مستقیماً و یا از طریق برخی غذاها سلامتی ما را هدف گرفته است. استناد سخنانم صدها تحقیق و مطالعه ای است که در گوشه و کنار جهان انجام شده است از جمله در سال گذشته نتایج تحقیقی که روی ۳۱۰۰۰ نفر در آمریکا انجام شده است نشان می دهد:
افرادی که یک چهارم انرژی مورد نیاز خود یعنی ۵۰۰ کالری از انرژی روزانه را از طریق قند تامین می کنند نسبت به کسانی که به صورت عادی، روزانه ۱۶۰ کالری از قند، انرژی می گیرند دو برابر بیشتر در معرض تهدیدند.

به خاطر داشته باشید ۱۶۰ کالری قند دریافتی معادل ۱۰ قاشق چایخوری شکر است، احتمالاً تصور می کنید چنی میزان قندی در رژیم غذایی شما وجود ندارد.

آمار، اما می گوید بسیاری افراد به طور متوسط روزانه ۲۲ قاشق چایخوری قند مصرف می کنند. فراموش نکنید نوشابه های گازدار و برخی آبمیوه های صنعتی و بسیاری از غذاها یا دسرهای فروشگاهی سرشار از قند است و حتی بیش از این میزان قند را به شما تحمیل می کند.
کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا می گویند چنین مصرف قندی به افزایش فشارخون، افزایش تریگلیسرید و کاهش (کلسترول خوب خون)، کبدچرب و نیز کاهش اثر انسولین و در نتیجه دیابت منجر خواهد شد. راه منطقی تر دریافت قند، مصرف میوه های طبیعی است چرا که قند آنها در آمیخته با فیبر و اجزای طبیعی است که جذب قند و افزایش قندخون را کند می کند و خطر چنین بیماری هایی را کاهش می دهد. توصیه مجدد این است که به برچسب موادغذایی توجه کنید و از مصرف موادغذایی فرآوریشده اجتناب کنید. طعم خوب آنها در درازمدت بهای سنگینی به زندگیتان تحمیل می کند. سوسیس و کالباس، نوشابه های شیرین و گازدار، غذاهای کنسرو شده، ماست و لبنیات پرچرب و دستکاری شده به سلامتی تان صدمه خواهد زد.

References:
۱- www.cspinet.org
۲- www.mercola.com
۳- www.Cancer.org
۴- www.Spiritofhealhkc.com
۵- www.drweil.com

اشتراک‌گذاری این مطلب در:

این مطلب هم جالبه لطفاَ ببینید

50 خاصیت انار/ میوه ای بهشتی برای ضد افسردگی و حس شادابی

# ۵۰ خاصیت انار/ میوه ای بهشتی برای ضد افسردگی و حس شادابی

بازدید: ۵۲۶ ۵۰ خاصیت انار/ میوه ای بهشتی برای ضد افسردگی و حس شادابی دفع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *